2012. július 18., szerda

Az alperes nevében

Nyomon követtem a mai napon a hozzászólásokat, amelyek a blog bejegyzésem kapcsán érkeztek a Rebel Yoga és a személyes üzenő falamra. Igazából a negatív kritikák kötötték le jobban a figyelmem és igyekeztem azokat mérlegelni.

A hozzászólók nagy része nem a bejegyzés szakmaiságát, vagy tartalmát kérdőjelezte meg, hanem a hangvételben talált kivetni valót. Jogosan. Belátom, hogy a megfogalmazás nem volt helyén való, igen tisztában vagyok vele, hogy a kommunikációmon lehet még bőven csiszolni. Fejlődésem útján úgy látszik az igazság bajnoka korszakomat élem, gondolom el fog múlni, de ez most így néz ki kívülről…  DE… azért az alperes személyében néhány dolgot szeretnék hozzáfűzni, ha már ilyen precedens lett ebből a dologból.
1. Gauranga úgy írja a felvezetőt: “Még ha nem is értek mindenkivel mindenben egyet, ami természetes, én hiszek benne, hogy minden oktatót a jó szándék vezérel, és a tudása legjavát adja.”  - Én nem hiszek ebben. Szerintem néha nem elég a jó szándék és az önbizalom, főleg, ha mások életminőségéről és egészségéről van szó. Egy sérves, vagy más problémával küzdő személy esetében a jó szándékom nagyon kevés, ha a tudatlanságom veszélyezteti az épségét. És itt élnék egy klasszikussal: “A pokolba vezető út is…” – ismeri mindenki.

Visszább lépve egyet. Első körben az volt számomra ami feltűnt, hogy bár nem írtam nevet, rögtön mindenki rá ismert. Egyfelől ez önmagáért beszél, másrészt sajnos megerősíti a kommunikációs problémát, mert alapvetően egy általánosságban észlelhető új jelenségről terveztem írni, de hogy ne hátráljak ki a felelősség alól, valóban Gauranga idézeteit használtam, ám sajnos másoktól is hallottam hasonlókat, de a kiváltó valóban ő volt, mint az utolsó csepp. Idézhettem volna még mondatokat máshonnan, de nem tettem.
A történet ki lett élezve Gauranga vs. Regősvölgyi Regire, de ez a fentiek mellett azért sem állja meg a helyét, mert Gaurangának szemmel látható és elvitathatatlan érdemei vannak, de amit leírtam azzal továbbra is egyetértek és vállalom, mert a probléma fenn áll, ha nem hirtelen indulatból 5 perc alatt csípőből tüzeltem volna, biztos másképp fogalmazom meg.

Kicsit hiányoltam a szakmai hozzászólásokat, amelyek tartalmilag indítanak vitát, a melegben végzett gyakorlás, közérzeti- és terápiás jóga tekintetében, erőszak és ahimsa vonatkozásában, vagy hogy a különböző irányzatoknak meddig terjednek a kompetenciái, határai. Ez most elmaradt és személyeskedés kontra személyeskedés éleződött ki, halkan megjegyzem ezzel mások is az általam elkövetett hibába estek.

Bár volt egy ilyen sejtésem, hogy el fog veszni a lényeg a felszín alatt…
Mivel volt, aki az ahimsa megsértését látta megvalósulni általam, még lenne egy gondolatom. Számomra az ahimsa nem azt jelenti, hogy a valami ködös, álszent mosollyal az arcunkon mindenre bólogatunk és mindent megadóan elfogadunk. Az is hozzá tartozik, hogy az ártó dolgokkal szemben hangot emelünk. Fejlettségem jelenlegi fokán, még a negatív dolgok láttán megvalósított közöny állapotát még nem sikerült elérnem, ezt is belátom, de dolgozom rajta.  Ha valaki olvasta a Hello inside-on kezdődött duci jógás bloggolásunkat Gaurangával, talán jobban megérti, hogy az alábbi cikkben miről beszélek, ezt a témát nem kezdeném elölről.

Akit érdekel ezeken a linkeken megtalálja:
(az itt leírtak és kommunikáltak nagyban hozzájárultak a nem megfogott indulataimhoz, ezzel együtt kerek a történetünk)
jóga XXL – Regi blogja
halhatatlanok.html – Gauranga blogja

Köszönöm mindenkinek, aki rávilágított a hibámra, igyekszem dolgozni rajta, de a véleményemet, gondolataimat, ellenérzéseimet a továbbiakban sem szeretném véka alá rejteni, ha akad ilyen, de megpróbálom más formában tenni, de a képmutató finomkodástól mentes leszek. Vállalom a véleményem, minden következményével együtt, szemben azokkal akik bár egyetértettek velem menet közben eltűntek, sőt külön kértek, hogy a véleményüket mégse hangoztassam, ami még egy ilyen betyár számára, mint én is nyilvánvaló volt anélkül is, hogy megkérnek rá. Azt, hogy a vélemény nyilvánításommal más mit kezd, az már az ő története (is). Akinek nem inge, miért veszi magára? Kicsit ez amolyan vihar a biliben, nem? Az élet nagy dolgai nem ezek…

Annak azonban örülök, hogy Gaurangával, akihez egyébként minden kritikámmal együtt magam is jártam gyakorolni és nagyon élveztem (épp ezért nem az ő személyét támadtam, csak a kijelentései váltottak ki némi vitatható indulatot, és jó, jó… a módszereivel nem mindig értek egyet) és ez szintén őt emeli, hogy a konfliktus ellenére, még mindig az ismerősei között tudom magam, sőt azt is ő tette lehetővé, hogy a Rebel csoportba felvett, hogy tudjak kommentelni az ügy folyományai kapcsán. Pedig sokkal-sokkal kevesebbért is törölt már egy egész rendszert alapító jógatanár Fb ismerősei közül, amivel azóta is mosolyt csal az arcomra…. ezúton is üdvözlöm Németh Gergőt!

Következő témám az új irányzatok és alapítóik lesznek, tartsatok velem, remélem addigra is már csiszoltabb lesz a kommunikációm!

Kedves Gauranga! Megkövetlek és elnézést kérek, ha a kommunikációs módom sértő volt számomra. Valóban nem értek egyet veled sok dologban, de az érdemeid nem vitatom, ahogy más beszélgetésünkből, konzultációnkból számodra is kiderülhetett. De azért, lásd be, hogy nem volt mindenben igazad az elmúlt párbeszédek folyamán. Máskor igyekszem másképp fogalmazni. A legjobbakat kívánom Neked, szeretettel!

Csodás estét mindenkinek és eredményes gyakorlást!

Namaste, Regősvölgyi Regina, a jóga betyár 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése